ISO 26000 - Sociální odpovědnost

14.07.2015 Management

ISO 26000

Firmy a organizace nepůsobí ve vakuu. Jejich vztah ke společnosti a životnímu prostředí, ve kterém jsou provozovány, je zásadním faktorem jejich schopnosti efektivního fungování. Stále více je tento faktor využíván jako měřítko jejich celkové výkonnosti.

ISO 26000 představuje návod k tomu, jak mají podniky a organizace pracovat sociálně odpovědným způsobem. To zahrnuje etické a transparentní jednání, které přispívá k udržení zdraví a blahobytu společnosti.

 

ISO 26000:2010

ISO 26000:2010 představuje spíše návod než požadavky, tudíž ji nelze využít k certifikaci na rozdíl od některých známých ISO norem. Přispívá ale k vysvětlení pojmu sociální odpovědnost, pomáhá podnikům a organizacím přetvářet postupy na efektivní činnosti a celkově informuje o zavedených postupech souvisejících se sociální odpovědností. Je určena pro všechny typy organizací bez ohledu na jejich činnost, velikost či sídlo.

Tato norma byla vydána v roce 2010 po pěti letech jednání vedených mezi mnoha různými firmami na celém světě. Do těchto jednání se zapojili zástupci vlád, nevládních organizací, průmyslu, spotřebitelských skupin a pracovních organizací na celém světe, takže tato norma představuje mezinárodní konsensus. 

 

Schematický přehled ISO 26000

Stáhnout schematický přehled ISO 26000



Norma ISO 26000 je k dispozici v našem internetovém obchodě.
Zdroj: ISO




Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací / Rozumím