Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Braking Questions - Comparison of results from braking incident tests (fusible tests) - bench tests and line tests
Přeložit název
NORMA vydána dne 1.7.2014
Označení normy: UIC B126/DT425-1ed.
Datum vydání normy: 1.7.2014
Kód zboží: NS-1190171
Počet stran: 48
Přibližná hmotnost: 144 g (0.32 liber)
Země: Mezinárodní technická norma
Kategorie: Technické normy UIC
In order for composite brake blocks to replace cast iron, as is foreseen by the EU directive on the reduction of noise emissions from rail vehicles, UIC has defined a representative braking-incident bench test and associated acceptance criteria for use during brake-block approvals. To demonstrate that the results of these tests correlate with those achieved in line tests under the same stresses, line tests were conducted on the Siemens test bench in Wildenrath in 2007. The outcome of these tests was that, in terms of the temperatures occurring in the wheel, the "locked brake" bench test in programme A6 of UIC Leaflet 541-4 can be considered representative of the block/wheel pair in line conditions. "+ "
Name:
Chcete mít jistotu, že používáte pouze platné technické normy?
Nabízíme Vám řešení, které Vám zajistí měsíční přehled o aktuálnosti norem, které používáte.
Chcete vědět více informací? Podívejte se na tuto stránku.
Poslední aktualizace: 12.09.2024 (Počet položek: 2 346 316)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.