Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Influence of head and tail wind on the braking distance of trains and single vehicles
Přeložit název
NORMA vydána dne 1.12.2011
Označení normy: UIC B126/DT422-1ed.
Datum vydání normy: 1.12.2011
Kód zboží: NS-1190169
Počet stran: 36
Přibližná hmotnost: 108 g (0.24 liber)
Země: Mezinárodní technická norma
Kategorie: Technické normy UIC
Speed and direction of the wind influences the trains longitudinal running resistance (resistance to forward movement). Also the train stopping distance during a brake application is influenced by the presence of wind. A model to estimate the influence of wind speed on stopping distances for different types of rolling stock is presented in the case of pure head or tail wind condition. Due to the limited validity of the model used, the behaviour of different types of rolling stock is compared under these two sets of wind conditions only (yaw angle equal to 0° and 180°), although ERRI wind tunnel tests (see ERRI report A168 RP3) demonstrate that drag is not at maximum under these wind conditions and these conditions therefore do not represent the worst-case scenario. "+ "
Name:
Chcete mít jistotu o platnosti užívaných předpisů?
Nabízíme Vám řešení, abyste mohli používat stále platné (aktuální) legislativní předpisy.
Chcete vědět více informací? Podívejte se na tuto stránku.
Poslední aktualizace: 12.09.2024 (Počet položek: 2 346 316)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.