Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Information technology - Cloud computing - Service level agreement (SLA) framework - Part 1: Overview and concepts
Přeložit název
NORMA vydána dne 21.9.2016
| Jazyk | |
| Provedení |
|
| Dostupnost | SKLADEM |
| Cena | NADOTAZ bez DPH |
| NA DOTAZ | |
|
|
Označení normy: ISO/IEC 19086-1-ed.1.0
Datum vydání normy: 21.9.2016
Kód zboží: NS-941766
Počet stran: 34
Přibližná hmotnost: 102 g (0.22 liber)
Země: Mezinárodní technická norma
Kategorie: Technické normy ISO
ISO/IEC 19086-1:2016 seeks to establish a set of common cloud SLA building blocks (concepts, terms, definitions, contexts) that can be used to create cloud Service Level Agreements (SLAs). This document specifies a) an overview of cloud SLAs, b) identification of the relationship between the cloud service agreement and the cloud SLA, c) concepts that can be used to build cloud SLAs, and d) terms commonly used in cloud SLAs. ISO/IEC 19086-1:2016 is for the benefit and use of both cloud service providers and cloud service customers. The aim is to avoid confusion and facilitate a common understanding between cloud service providers and cloud service customers. Cloud service agreements and their associated cloud SLAs vary between cloud service providers, and in some cases different cloud service customers can negotiate different contract terms with the same cloud service provider for the same cloud service. This document aims to assist cloud service customers when they compare cloud services from different cloud service providers. ISO/IEC 19086-1:2016 does not provide a standard structure that can be used for a cloud SLA or a standard set of cloud service level objectives (SLOs) and cloud service qualitative objectives (SQOs) that will apply to all cloud services or all cloud service providers. This approach provides flexibility for cloud service providers in tailoring their cloud SLAs to the particular characteristics of the offered cloud services. ISO/IEC 19086-1:2016 does not supersede any legal requirement.
Information technology - Cloud computing - Service level agreement (SLA) framework - Part 1: Overview and concepts - Amendment 1
(Technologies de l´information - Informatique en nuage - Cadre de travail de l´accord du niveau de service - Partie 1: Apercu general et concepts - Amendement 1)
Změna vydána dne 30.7.2025
Vybrané provedení:
Chcete pravidelně odebírat informace o nově vycházejících normách z celého světa a to zcela zdarma?
Přihlašte se k odběru. Vše je velice jednoduché a absolutně ZDARMA.
Na výběr máte vydavatele z celého světa.
Poslední aktualizace: 18.12.2025 (Počet položek: 2 252 678)
© Copyright 2025 NORMSERVIS s.r.o.