Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Applications of statistical and related methods to new technology and product development process — Part 4: Analysis of non-quantitative and quantitative Voice of Customer and Voice of Stakeholder
Přeložit název
NORMA vydána dne 16.2.2017
Označení normy: ISO 16355-4:2017
Datum vydání normy: 16.2.2017
Kód zboží: NS-676816
Počet stran: 25
Přibližná hmotnost: 75 g (0.17 liber)
Země: Mezinárodní technická norma
Kategorie: Technické normy ISO
Description / Abstract: ISO 16355-4:2017 describes the analysis of the voice of the customer (VOC) and the voice of the stakeholder (VOS). These include translation of VOC and VOS into true customer needs, prioritization of these needs, and competitive benchmarking of alternatives from the customers perspective. This document also provides recommendations on the use of the applicable tools and methods. Users of this document include all organization functions necessary to ensure customer satisfaction, including business planning, marketing, sales, research and development (R and D), engineering, information technology (IT), manufacturing, procurement, quality, production, service, packaging and logistics, support, testing, regulatory, and other phases in hardware, software, service, and system organizations.
Chcete pravidelně odebírat informace o nově vycházejících normách z celého světa a to zcela zdarma?
Přihlašte se k odběru. Vše je velice jednoduché a absolutně ZDARMA.
Na výběr máte vydavatele z celého světa.
Poslední aktualizace: 20.12.2025 (Počet položek: 2 252 706)
© Copyright 2025 NORMSERVIS s.r.o.