ČSN P CEN/TS 17249-5 (018468)

Inteligentní dopravní systémy - eSafety - Část 5: eCall pro dvoukolová vozidla kategorií L1 a L3 podle EHK OSN (Norma k přímému použití jako ČSN).

Přeložit název

NORMA vydána dne 1.1.2023


Jazyk
Provedení
DostupnostSKLADEM
Cena338.00 bez DPH
338.00

Informace o normě:

Označení normy: ČSN P CEN/TS 17249-5
Třídící znak: 018468
Katalogové číslo: 516049
Datum vydání normy: 1.1.2023
Kód zboží: NS-1098029
Počet stran: 24
Přibližná hmotnost: 72 g (0.16 liber)
Země: Česká technická norma
Kategorie: Technické normy ČSN

Anotace textu normy ČSN P CEN/TS 17249-5 (018468):

respect of 112-eCall (operating requirements defined in EN 16072), this document defines adaptations to eCall specifications defined in EN 16072 and other related documents to enable the provision of eCall for Powered Two Wheel Vehicles.

As with the existing provisions for eCall for Category M1/N1 vehicles, these are specified within the paradigm of being OEM fit equipment supplied with new vehicles.

For the purposes of the present document, the P2WV ´L´ categories, as defined in Directive 2002/24/EC, Regulation (EU) No 168/2013, UNECE and as referenced/specified in EN 15722 apply.

This document includes only the requirements for Category L1 and L3 P2WV (vehicle based) with the exception of L1e-A (powered cycle), although other documents may subject other ´L´ subcategories to use this document. Other Technical Specifications may be prepared for other UNECE category ´L´ variants.

This document is a revision of CEN/TS 17249 5:2019 based on results achieved in sAFE project (sub-activity 3.5) [11] to obtain a specification allowing a more practical implementation of eCall for P2WVs.

The specifications herein relate only to the provision of pan-European eCall, and does not provide specifications for third party service provision of eCall. Other than in the 112-eCall paradigm, which involves a direct call from the vehicle to the most appropriate PSAP, third party service provision involves the support of an intermediary third party service provider before the call is forwarded to the PSAP.

NOTE - The provision of eCall for vehicles via the aftermarket (post sales and registration), and the operational requirements for any such aftermarket solution. will be the subject of other work, that will use the specifications of this document as a principle reference point

Doporučujeme:




Cookies Cookies

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů.