ČSN ISO 10003 (010341)

Management kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro externí řešení sporů organizace. (Norma přebírající anglický originál, vlastní text je součástí výtisku).

Přeložit název

NORMA vydána dne 1.2.2019


Jazyk
Provedení
DostupnostSKLADEM
Cena394.90 bez DPH
394.90

Informace o normě:

Označení normy: ČSN ISO 10003
Třídící znak: 010341
Katalogové číslo: 506790
Datum vydání normy: 1.2.2019
Kód zboží: NS-935672
Počet stran: 48
Přibližná hmotnost: 144 g (0.32 liber)
Země: Česká technická norma
Kategorie: Technické normy ČSN

Kategorie - podobné normy:

Řízení jakosti a zabezpečování jakosti

Anotace textu normy ČSN ISO 10003 (010341):

This document gives guidelines for an organization to plan, design, develop, operate, maintain and improve an effective and efficient dispute-resolution process for complaints that have not been resolved by the organization. This document is applicable to: - complaints relating to the organization´s products and services, the complaints-handling process or dispute-resolution process; - resolution of disputes arising from domestic or cross-border business activities, including those arising from electronic commerce. - This document is intended for use by any organization regardless of its type or size, or the products and services it provides, and deals with: - guidance on determining when and how organizations can participate in dispute resolution; - guidance on the selection of providers and use of their services; - top management involvement in, and commitment to, dispute resolution and deployment of adequate resources within the organization; - the essentials for fair, suitable, transparent and accessible dispute resolution; - guidance on management of an organization´s participation in dispute resolution; - monitoring, evaluating and improving the dispute-resolution process. This document is particularly aimed at dispute resolution between an organization and - individuals purchasing or using products and services for personal or household purposes, or - small businesses. This document does not apply to the resolution of other types of disputes, such as employment disputes. It does not apply to complaints handling within an organization

Doporučujeme:

Aktualizace technických norem

Chcete mít jistotu, že používáte pouze platné technické normy?
Nabízíme Vám řešení, které Vám zajistí měsíční přehled o aktuálnosti norem, které používáte.

Chcete vědět více informací? Podívejte se na tuto stránku.


Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací / Rozumím