ČSN ETSI EN 302480-V3.1.1 (875144)

Palubní letecký systém mobilní komunikace (MCOBA) - Harmonizovaná norma pro přístup k rádiovému spektru (Norma k přímému použití jako ČSN).

Přeložit název

NORMA vydána dne 1.9.2025


Jazyk
Provedení
DostupnostSKLADEM
Cena567.00 bez DPH
567.00

Informace o normě:

Označení normy: ČSN ETSI EN 302480-V3.1.1
Třídící znak: 875144
Katalogové číslo: 521766
Datum vydání normy: 1.9.2025
Kód zboží: NS-1229925
Počet stran: 68
Přibližná hmotnost: 204 g (0.45 liber)
Země: Česká technická norma
Kategorie: Technické normy ČSN

Anotace textu normy ČSN ETSI EN 302480-V3.1.1 (875144):

V3.1.1

The present document specifies technical characteristics and methods of measurement for the following equipment types (which are parts of a Mobile Communication On Board Aircraft system):

  • 1) The Onboard Base Transceiver Station (OBTS) supporting GSM and/or UMTS, and/or LTE, and/or NR communication protocols including specific functions for restricting the transmit power of the MSs or UEs, associated with the OBTS.
  • 2) The Network Control Unit (NCU) preventing direct connection of the onboard mobile terminals with mobile networks on the ground by raising the noise floor in the cabin.

The OBTSs are capable of operating in all or any part of the frequency bands given in table 1-1.

The NCU is capable of operating in the frequency bands given in table 1-2.

The present document applies only to radio equipment using a transmitting antenna that forms part of the MCOBA system.

It applies to equipment for continuous and discontinuous transmission of data and digital speech.

Within the European Union, the Commission Decisions determine the operational requirements and applicability of the OBTS and NCU. This includes EC Decision 2013/654 [i.3], EC Decision 2016/2317/EU [i.4], which was updated for UMTS, LTE and changed NCU frequency bands, and EC Decision 2022/2324/EU [i.12], updated for 5G NR and further changes to NCU requirements.

The present document contains requirements to ensure that such Radio equipment both effectively uses and supports the efficient use of radio spectrum in order to avoid harmful interference.

The present document does not cover equipment compliance with relevant civil aviation regulations. In this respect, a MCOBA system, for its installation and operation on board an aircraft, is subject to additional national or international civil aviation airworthiness certification requirements, for example, to EUROCAE ED-14G [i.7].

NOTE - The relationship between the present document and the essential requirements of article 3.2 of Directive 2014/53/EU [i.1] is given in annex A

Doporučujeme:




Cookies Cookies

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů.