ČSN ETSI EN 301489-51-V2.1.1 (875101)

Norma pro elektromagnetickou kompatibilitu (EMC) rádiových zařízení a služeb - Část 51: Specifické podmínky pro automobilová, pozemní vozidlová a dohledová radarová zařízení využívající kmitočtová pásma 24,05 GHz až 24,25 GHz, 24,05 GHz až 24,5 GHz, 76 GHz až 77 GHz a 77 GHz až 81 GHz - Harmonizovaná norma pokrývající základní požadavky článku 3.1(b) Směrnice 2014/53/EU (Norma k přímému použití jako ČSN).

Přeložit název

NORMA vydána dne 1.10.2019


Jazyk
Provedení
DostupnostSKLADEM
Cena223.00 bez DPH
223.00

Informace o normě:

Označení normy: ČSN ETSI EN 301489-51-V2.1.1
Třídící znak: 875101
Katalogové číslo: 507947
Datum vydání normy: 1.10.2019
Kód zboží: NS-972018
Počet stran: 16
Přibližná hmotnost: 48 g (0.11 liber)
Země: Česká technická norma
Kategorie: Technické normy ČSN

Kategorie - podobné normy:

Elektromagnetická kompatibilita všeobecně

Anotace textu normy ČSN ETSI EN 301489-51-V2.1.1 (875101):

V2.1.1

The present document, together with ETSI EN 301 489-1 [1], covers the assessment of automotive, ground based vehicles and surveillance radar devices using 24,05 GHz to 24,25 GHz, 24,05 GHz to 24,5 GHz, 76 GHz to 77 GHz and 77 GHz to 81 GHz in respect of ElectroMagnetic Compatibility (EMC).

Technical specifications related to the antenna port and emissions from the enclosure port of radar equipment are not included in the present document. Such technical specifications are found in the relevant product standards for the effective use of the radio spectrum.

The present document specifies the applicable test conditions, performance assessment and performance criteria for automotive and surveillance radar devices and associated ancillary equipment.

Automotive and surveillance radar equipments are low power millimetre wave devices that are able to detect and characterize targets in their environment.

The following use cases are included (but are not limited to):

  • - automotive Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) applications, such as Adaptive Cruise Control (ACC), Blind Spot Detection (BSD), parking aid, backup aid, autonomous braking and pre-crash systems (PCS);
  • - surveillance radars for other kind of ground based vehicles, such as trains, trams, aircrafts while taxiing;
  • - fixed infrastructure radars for traffic monitoring;
  • - railway/road crossings obstacle detection radars;
  • - helicopter obstacle detection radars.

Examples of automotive and surveillance radar devices are given in the related harmonised standards.

In case of differences (for instance concerning special conditions, definitions, abbreviations) between the present document and ETSI EN 301 489-1 [1], the provisions of the present document take precedence.

The environmental classification and the emission and immunity requirements used in the present document are as stated in ETSI EN 301 489-1 [1], except for any special conditions included in the present document

Doporučujeme:




Cookies Cookies

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů.