Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Manipulace s materiálem. Šířky a výšky cest a uliček.
NORMA vydána dne 1.10.1993
Označení normy: ČSN 269010
Třídící znak: 269010
Katalogové číslo: 15147
Datum vydání normy: 1.10.1993
Kód zboží: NS-122264
Počet stran: 8
Přibližná hmotnost: 24 g (0.05 liber)
Země: Česká technická norma
Kategorie: Technické normy ČSN
Tato norma je podle § 3 zákona č. 142/1991 Sb., o československých technických normách závazná v rozsahu působnosti Českého úřadu bezpečnosti práce a Slovenského úradu bezpečnosti práce na základě jejich požadavků. Tato norma stanovuje šířky a výšky cest a uliček pro manipulaci s materiálem z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ve výrobních, průmyslových a skladových objektech. K jednotlivým případům stanoví: Šířky cest a uliček: Průchodové uličky slouží pro občasný pohyb pracovníků přenášejících břemena nebo bez břemen. Průchodová ulička jednosměrná, bez přenášení břemen: Nejmenší šířka musí být 600 mm. Průchodová ulička obousměrná, bez přenášení břemen: Nejmenší šířka musí být 750 mm, tj. šířka jednosměrné průchodové uličky bez přenášení břemen 600 mm zvětšená o vzdálenost pro vyhýbání nejméně o 150 mm. Průchodová ulička jednosměrná, břemeno přenášeno v jedné ruce po boku: Nejmenší šířka musí být 850 mm. Průchodová ulička jednosměrná, břemena přenášena v obou rukách po boku: Nejmenší šířka musí být 1000 mm. Průchodová ulička obousměrná, břemeno přenášeno v jedné ruce po boku: Nejmenší šířka musí být 1000 mm, tj. šířka jednosměrné průchodové uličky, břemeno v jedné ruce po boku 850 mm zvětšená nejméně o 150 mm. Průchodová ulička obousměrná, břemena přenášena v obou rukách: Nejmenší šířka musí být 1150 mm, tj. šířka průchodové uličky jednosměrné, břemena přenášena v obou rukách po boku 1000 mm, zvětšená nejméně o 150 mm. Manipulační ulička jednosměrná: Nejmenší šířka (Š) je určena největší šířkou projíždějícího zařízení nebo vozíku s břemenem (A), zvětšené o bezpečnostní vůli nejméně 400 mm, tj. Š = A + 200 + 200. Manipulační ulička obousměrná: Nejmenší šířka (Š) je určena největší šířkou projíždějícího zařízení nebo vozíku s břemenem (A) zvětšené o bezpečnostní vůli nejméně 400 mm a střední potkávací odstup nejméně 400 mm, tj. Š = 2A + 200 + 200 + 400. Manipulační uličky pro zakládání manipulačních jednotek do regálů a stohů. Hlavní dopravní cesta s jedním jízdním pruhem: a) se dvěma postranními pruhy. Nejmenší šířka (Š) je určena šířkou jízdního pruhu (B) zvětšená o celkovou šířku postranních pruhů 1200 mm pro občasný pohyb pracovníků bez břemen, tj. Š = B + 600 + 600, b) s jedním postranním pruhem. Nejmenší šířka (Š) je určena šířkou jízdního pruhu (B) zvětšenou o šířku postranního pruhu 600 mm pro občasný pohyb pracovníků bez břemen a bezpečnostní vůlí 200 mm, tj. Š = B + 600 + 200. Hlavní dopravní cesta se dvěma jízdními pruhy: a) se dvěma postranními pruhy. Nejmenší šířka je určena šířkou obou jízdních pruhů (B), zvětšenou o celkovou šířku postranních pruhů 1200 mm pro občasný pohyb pracovníků bez břemen a střední potkávací odstup 400 mm tj. Š = 2B + 600 + 600 + 400, b) s jedním postranním pruhem. Nejmenší šířka je určena šířkou obou jízdních pruhů (B), zvětšenou o šířku postranního pruhu 600 mm pro občasný pohyb pracovníků bez břemen, střední potkávací odstup 400 mm a bezpečnostní vůli 200 mm, tj. Š = 2B + 600 + 400 + 200. Výšky cest a uliček: Nejmenší světlá (podchodná) výška cest a uliček se odvodí od výšky vozidla včetně stojícího řidiče (i když je pro něj zřízeno sedadlo), popřípadě výšky břemena, musí však být nejméně 2400 mm. ČSN 26 9010 byla vydána v říjnu 1993
28.2.1985
18.8.1986
12.10.1987
23.5.1988
NEPLATNÁ
1.8.1998
1.5.2009
Chcete pravidelně odebírat informace o nově vycházejících normách z celého světa a to zcela zdarma?
Přihlašte se k odběru. Vše je velice jednoduché a absolutně ZDARMA.
Na výběr máte vydavatele z celého světa.
Poslední aktualizace: 19.04.2024 (Počet položek: 2 860 954)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.