Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
        
        Standard Practice for Handling of Unmanned Aircraft Systems at Divert Airfields
          Automaticky přeložený název:
          Standardní praxe pro manipulaci s bezpilotních letounů systémů na Přesměrování přistávací plochy        
      
NORMA vydána dne 15.6.2010
    
        Označení normy: ASTM F2849-10
                
                
                
                Poznámka:    NEPLATNÁ
               
                Datum vydání normy:  15.6.2010
                  Kód zboží:  NS-54623
          Počet stran: 2
Přibližná hmotnost: 6 g (0.01 liber)
        Země:          Americká technická norma
        Kategorie:  Technické normy ASTM
        
                
              
Keywords:
airfield, contingency, divert, landing, UAS, unmanned aircraft systems, ICS Number Code 49.020 (Aircraft and space vehicles in general)
| Significance and Use | ||||
| 
 This practice is written to preclude damage or injury to property and personnel in the event of an unplanned landing by an unmanned aircraft at an airfield not equipped or trained to handle that type of aircraft and to prevent unintentional damage to the aircraft once it lands. It is intended for use by unmanned aircraft equipment designers, procedures developers, and ground personnel.  | 
||||
| 1. Scope | ||||
| 
 1.1 This practice identifies and describes equipage and procedures for safely handling unmanned aircraft forced to recover at alternate or diversionary airfields where personnel trained in recovering that type of aircraft may not be present. It is intended to apply to fixed-wing unmanned aircraft conducting non-visual line-of-sight operations. It is intended to establish common locations, labeling, and functions of equipment necessary to safely power down the aircraft without damaging it and common procedures for untrained personnel to follow to contact the owner of the aircraft. It addresses mission planning procedures, automated functions, and manual functions/handling procedures in the preflight, in-flight, and post-flight phases, respectively.  | 
||||
| 2. Referenced Documents | ||||
  | 
  Historická
1.12.2011
  Historická
1.6.2013
  Historická
1.9.2013
  Historická
1.1.2010
  Historická
1.1.2010
  Historická
1.9.2012
Poslední aktualizace: 03.11.2025 (Počet položek: 2 242 248) 
© Copyright 2025 NORMSERVIS s.r.o.