ASTM E2489-21

Standard Practice for Statistical Analysis of One-Sample and Two-Sample Interlaboratory Proficiency Testing Programs

Přeložit název

NORMA vydána dne 1.12.2021


Jazyk
Provedení
DostupnostSKLADEM
Cena1 761.60 bez DPH
1 761.60

Informace o normě:

Označení normy: ASTM E2489-21
Datum vydání normy: 1.12.2021
Kód zboží: NS-1045141
Počet stran: 13
Přibližná hmotnost: 39 g (0.09 liber)
Země: Americká technická norma
Kategorie: Technické normy ASTM

Kategorie - podobné normy:

Chemická analýza

Anotace textu normy ASTM E2489-21 :

This practice describes methods for the statistical analysis of laboratory results obtained from interlaboratory proficiency testing programs. As in accordance with Practice E1301, proficiency testing is the use of inter-laboratory comparisons for the determination of laboratory testing or measurement performance. The methods provide direction for assessing and categorizing the performance of individual laboratories based on the relative likelihood of occurrence of their test results, and for determining estimates of testing variation associated with repeatability and reproducibility. Assumptions are that a majority of the participating laboratories execute the test method properly and that samples are of sufficient homogeneity that the testing results represent results obtained from each laboratory testing essentially the same material. Each laboratory receives the same instructions or protocol.

Keywords:

collaborative study, collaborative trial, interlaboratory comparison, interquartile range, proficiency testing, repeatability, reproducibility, Tukey fences,, ICS Number Code 71.040.40 (Chemical analysis)

Doporučujeme:




Cookies Cookies

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů.