NORMSERVIS s.r.o.

ČSN EN 50126-2 (333502)

Drážní zařízení - Stanovení a prokázání bezporuchovosti, pohotovosti, udržovatelnosti a bezpečnosti (RAMS) - Část 2: Systémový přístup k bezpečnosti.

NORMA vydána dne 1.3.2019

Česky -
Tištěné (593.00 CZK)

The information about the standard:

Designation standards: ČSN EN 50126-2
Classification mark: 333502
Catalog number: 507019
Publication date standards: 1.3.2019
The number of pages: 72
Approximate weight : 216 g (0.48 lbs)
Country: Czech technical standard
Kategorie: Technické normy ČSN

Annotation of standard text ČSN EN 50126-2 (333502):

Tato část 2 EN 50126 - bere v úvahu obecné aspekty týkající se bezpečnosti životního cyklu RAMS; - definuje metody a nástroje, které jsou nezávislé na aktuální technologii systémů a subsystémů; - stanoví: - uživatele normy se znalostí systémového přístupu k bezpečnosti, který je klíčovým pojmem EN 50126; - metody odvozené bezpečnostních požadavků a jejich požadavků na integritu bezpečnosti systému a jejich rozdělení na subsystémy - metody odvození úrovní integrity bezpečnosti (SIL) pro elektronické funkce souvisící s bezpečností; POZNÁMKA: Tato norma neumožňuje přidělování úrovní integrity bezpečnosti neelektronickým funkcím. - poskytuje návody a metody pro následující oblasti: - procesy bezpečnosti; - prokázání bezpečnosti a její akceptaci; - organizaci a nezávislost rolí; - posuzování rizik; - specifikace požadavků na bezpečnost; - funkční bezpečnost; - návrh a implementaci; - poskytuje uživateli této normy metody pro zajištění bezpečnosti s ohledem na zvažované systémy a jejich interakci; - poskytuje návody týkající se definování zvažovaného systému, včetně identifikace rozhraní a interakce tohoto systému se subsystémy nebo jinými systémy s cílem provést analýzu rizik; - nedefinuje: - cíle, množství, požadavky nebo řešení RAMS pro konkrétní drážní aplikace; - pravidla nebo postupy týkající se certifikace výrobků pro železnici proti požadavkům této normy; - schvalovací postupy orgánu pro otázky bezpečnosti. Tato část 2 EN 50126 se použije na úrovni drážních aplikací, zejména řízení, kontrola a zabezpečení, kolejová vozidla a pevné instalace a konkrétně: - specifikaci a posuzování bezpečnosti všech drážní aplikací a na všech úrovních takové aplikace, podle potřeby od kompletních drážních systémů po hlavní systémy a jednotlivé a kombinované subsystémy a komponenty v rámci těchto hlavních systémů, včetně těch, které obsahují software, zejména: - pro nové systémy; - pro nové systémy integrované do již existujících systémů, ale pouze v tom rozsahu a do té doby do jaké může být nový systém s novými funkcemi integrován. Jinak se nevztahuje na žádné nemodifikované aspekty stávajícího systému; - pokud je to přiměřeně možné ke změnám a rozšířením stávajících systémů, které byly přijaty před vytvořením této normy, ale pouze v rozsahu a do té míry, v jaké jsou stávající systémy modifikovány. Jinak se nevztahuje na žádný nemodifikovaný aspekt stávajícího systému. - ve všech relevantních etapách životního cyklu aplikace; - pro použití subjektům odpovědným za železnici a jejich dodavatelům. Použití této normy se nevyžaduje u stávajících systémů, které zůstávají nemodifikované, včetně těch systémů, které již jsou v souladu s předchozími vydáními EN 50126. Proces definovaný touto evropskou normou předpokládá, že subjekty odpovědné za železnici a jejich dodavatelé mají na obchodní úrovni pravidla týkající se kvality, provedení a bezpečnosti. Přístup, definovaný v této normě je v souladu s požadavky pro řízení kvality uvedenými v EN ISO 9001