Komíny - Tepelně technické a hydraulické výpočtové metody - Část 2: Společné komíny.
NORMA vydána dne 1.11.2020
Označení normy: ČSN EN 13384-2+A1
Třídící znak: 734206
Katalogové číslo: 511409
Datum vydání normy: 1.11.2020
Počet stran: 64
Přibližná hmotnost: 192 g (0.42 liber)
Země: Česká technická norma
Kategorie: Technické normy ČSN
Tato část EN 13384 stanoví metody tepelně technického a hydraulického výpočtu, charakteristické pro komíny pro více spotřebičů paliv.
Tato část EN 13384 zahrnuje tyto dva případy, buď:
a) je-li na komín připojeno více než jeden kouřovod od jednoho nebo více spotřebičů, s uspořádáním do většího počtu sopouchů; nebo
b) je-li na komín připojen jeden společný kouřovod od více spotřebičů v kaskádovém uspořádání.
Řešení s vícenásobným připojením, při kaskádovém uspořádání, je zahrnuto do případu a).
Tato část EN 13384 pojednává o komínech provozovaných při podmínkách podtlaku (přitom mohou v kouřovodu být podmínky přetlaku) a o komínech provozovaných při podmínkách přetlaku a platí pro komíny s připojením spotřebičů paliv na kapalná, plynná a pevná paliva.
Tuto část EN 13384 nelze použít u:
- komínů s různými tepelnými odpory nebo různými průřezovými plochami v jednotlivých úsecích komínu. Přenos tepelných ztrát nebo zisků nelze v jednotlivých úsecích zaznamenat;
- komínů s otevřenými topeništi, např. s otevřenými krby nebo u komínů s určením pro otevřený provoz;
- komínů sloužících různým druhům spotřebičů paliv z hlediska přirozeného tahu, pomocného ventilátoru, přetlakového hořáku nebo spalovacího zařízení. Podpůrný ventilátor s přerušovačem tahu mezi ventilátorem a komínem se považuje za spotřebič s přirozeným tahem;
- komínů s připojenými spotřebiči z více než 5 podlaží (to neplatí pro tlakově vyvážený komín);
- komínů, do kterých jsou připojeny spotřebiče paliv, u nichž není nasávání, otvorem nebo průduchem, přivádějící vzduch v tlakově stejném místě (např. na jedné stěně fasády budovy).
Pro přetlakové komíny platí tato část pouze v případě, že spotřebič paliv, který není v provozu, je spolehlivě oddělen pro případné zpětné proudění spalin