Bezpečnost motorových vozíků - Požadavky na elektrické a elektronické systémy.
NORMA vydána dne 1.1.2022
Designation standards: ČSN EN 1175
Classification mark: 268830
Catalog number: 513589
Publication date standards: 1.1.2022
The number of pages: 128
Approximate weight : 415 g (0.91 lbs)
Country: Czech technical standard
Kategorie: Technické normy ČSN
Tato norma stanovuje elektrické požadavky na návrh a konstrukci elektrické instalace průmyslových vozíků s vlastním pohonem, které spadají do oblasti působnosti ISO 5053-1, s výjimkou vozíků s proměnným vyložením, jak jsou definovány v ISO 5053-1:2015, 3.21 a 3.22, obkročné transportéry, jak jsou definovány v ISO 5053-1:2015, 3.18 a 3.19, a specifických funkcí, dílů a/nebo systémů používaných pro automatický provoz průmyslových vozíků bez řidiče, jak jsou definovány v ISO 5053-1:2015, 3.32. Poskytuje elektrické / elektronické a bezpečnostní části požadavků na řídicí systém pro výše uvedené průmyslové vozíky, aby splnily požadavky v příslušné části dokumentů řady EN ISO 3691 a EN 16307.
POZNÁMKA 1 - Na tento dokument jsou uvedeny odkazy v jiných normách, které řeší neelektrické požadavky různých typů průmyslových vozíků.
Požadavky tohoto dokumentu jsou platné, pokud se vozíky provozují za následujících klimatických podmínek:
- definované v příslušných částech řady EN ISO 3691 a řady EN 16307;
- relativní vlhkost v rozsahu 30 % až 95 % (bez kondenzace).
Tato norma se zabývá bezpečnostními požadavky na všechny elektrické a elektronické součásti průmyslových vozíků, včetně elektricky ovládaných hydraulických / pneumatických ventilů. Specifikuje minimální úrovně výkonu požadované pro bezpečnostní funkce realizované bezpečnostními částmi řídicích systémů. Je určena k prevenci nebo minimalizaci nebezpečí nebo nebezpečných situací uvedených v příloze I. Tyto situace mohou nastat při provozu v oblasti použití, pro kterou jsou vozíky určeny a při údržbě vozíků v souladu se specifikacemi a pokyny výrobce.
Tato norma se nezabývá možnými nebezpečími, která mohou nastat:
a) při výstavbě;
b) při provozu v prostředí s nebezpečím výbuchu;
c) z důvodu poruchy neelektrických bezpečnostních částí řídicích systémů, např. hydraulických a pneumatických prvků, jako jsou písty, neelektrické ventily, čerpadla atd.
POZNÁMKA 2 - Úroveň definovaného požadovaného výkonu pro řídicí systémy související s elektrickou bezpečností je možné použít jako vodítko pro stanovení výkonu neelektrických systémů.
POZNÁMKA 3 - Na rizika v důsledku pronikání vody a prachu se vztahuje definice PLr bezpečnostních funkcí podle EN ISO 13849-1:2015