Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Quality management -- Customer satisfaction -- Guidelines for complaints handling in organizations
Automaticky přeložený název:
Řízení kvality - Spokojenost zákazníka - Směrnice pro vyřizování stížností v organizacích
NORMA vydána dne 17.7.2014
Dostupnost | Vyprodáno |
Cena | NA DOTAZ bez DPH |
NA DOTAZ |
Označení normy: ISO 10002:2014
Datum vydání normy: 17.7.2014
Kód zboží: NS-421486
Počet stran: 26
Přibližná hmotnost: 78 g (0.17 liber)
Země: Mezinárodní technická norma
ISO 10002:2014 provides guidance on the process of complaints handling related to products within an organization, including planning, design, operation, maintenance, and improvement. The complaints-handling process described is suitable for use as one of the processes of an overall quality management system. ISO 10002:2014 is not applicable to disputes referred for resolution outside the organization or for employment-related disputes. It is also intended for use by organizations of all sizes and in all sectors. Annex A provides guidance specifically for small businesses. ISO 10002:2014 addresses the following aspects of complaints handling: enhancing customer satisfaction by creating a customer-focused environment that is open to feedback (including complaints), resolving any complaints received, and enhancing the organization`s ability to improve its product and customer service; top management involvement and commitment through adequate acquisition and deployment of resources, including personnel training; recognizing and addressing the needs and expectations of complainants; providing complainants with an open, effective, and easy-to-use complaints process; analysing and evaluating complaints in order to improve the product and customer service quality; auditing of the complaints-handling process; reviewing the effectiveness and efficiency of the complaints-handling process.
Chcete mít jistotu, že používáte pouze platné technické normy?
Nabízíme Vám řešení, které Vám zajistí měsíční přehled o aktuálnosti norem, které používáte.
Chcete vědět více informací? Podívejte se na tuto stránku.
Poslední aktualizace: 18.04.2024 (Počet položek: 2 859 866)
© Copyright 2024 NORMSERVIS s.r.o.