ISO 26000 - Sociální odpovědnost

14.07.2015 Management

ISO 26000

Firmy a organizace nepůsobí ve vakuu. Jejich vztah ke společnosti a životnímu prostředí, ve kterém jsou provozovány, je zásadním faktorem jejich schopnosti efektivního fungování. Stále více je tento faktor využíván jako měřítko jejich celkové výkonnosti.

ISO 26000 představuje návod k tomu, jak mají podniky a organizace pracovat sociálně odpovědným způsobem. To zahrnuje etické a transparentní jednání, které přispívá k udržení zdraví a blahobytu společnosti.

 

ISO 26000:2010

ISO 26000:2010 představuje spíše návod než požadavky, tudíž ji nelze využít k certifikaci na rozdíl od některých známých ISO norem. Přispívá ale k vysvětlení pojmu sociální odpovědnost, pomáhá podnikům a organizacím přetvářet postupy na efektivní činnosti a celkově informuje o zavedených postupech souvisejících se sociální odpovědností. Je určena pro všechny typy organizací bez ohledu na jejich činnost, velikost či sídlo.

Tato norma byla vydána v roce 2010 po pěti letech jednání vedených mezi mnoha různými firmami na celém světě. Do těchto jednání se zapojili zástupci vlád, nevládních organizací, průmyslu, spotřebitelských skupin a pracovních organizací na celém světe, takže tato norma představuje mezinárodní konsensus. 

 

Schematický přehled ISO 26000

Stáhnout schematický přehled ISO 26000



Norma ISO 26000 je k dispozici v našem internetovém obchodě.
Zdroj: ISO






Cookies Cookies

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Souhlas můžete odmítnout zde.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.

Potřebujeme váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se vašich zájmů.